Hostingcenter

Som hostingleverandør er vores vigtigste sikkerhedsopgave at passe godt på dine data og sørge for, at vi til enhver tid lever op til sikkerhedskravene fra vores kunder. Sikkerhed er derfor et område, som vi tager meget seriøst – på alle niveauer.

Beskyttelse af kundedata

Den vigtigste opgave i vores sikkerhedsprogram er at passe godt på dine data. 

For at gøre det er vores sikringsmiljø inddelt i flere lag:

Vores datacentre er state-of-the-art og placeret i Danmark. Du kan derfor være sikker på, at dine data bliver inden for landets grænser. Vores datacenterleverandør er ansvarlig for de fysiske rammer som fx strøm, køl, brandslukning og adgangskontrol, og vi fører skarp kontrol med, at vores underleverandører til en hver tid efterlever de gældende sikkerhedsregler på området.

Vores netværk er segmentet, så kunder er beskyttet mod hinanden og mod trusler, der bevæger sig på tværs i netværket. Next Generation firewalls begrænser angreb mod kundernes miljøer, og DDoS-beskyttelse begrænser den påvirkning, som evt. angreb måtte have på serverne. Avanceret netværksinspektion opfanger mønstre og angrebsforsøg fra kendte, ondsindede ip-adresser og alarmerer vores driftsafdeling ved behov.

Vi tildeler kun rettigheder til de medarbejdere, der har brug for dem, og vurderer dem løbende. Kun særligt privilegerede medarbejdere har adgang til at administrere interne systemer.

Vi overvåger vores infrastruktur og relevante services døgnet rundt. Alle afvigelser registreres i vores incident management-system. Som supplement til overvågningen har vi tilknyttet en 24/7-vagtordning.

Vi logger alle adgange til management- og kundemiljøer. På den måde sikrer vi integritet og sporbarhed og kan sammenkøre hændelser. Vores centrale logplatform sikrer, at vi hurtigt kan korrelere logs fra mange kilder.

Vi udfører backup ud fra den indgåede SLA. Backupdata spejles altid mellem to fysisk uafhængige lokationer, så der altid er en tilgængelig kopi i tilfælde af et kritisk nedbrud.

Beredskab handler om at være forberedt på hændelser, som kan have kritisk eller katastrofal påvirkning på driften. Vi har derfor beredskabsplaner som fastlægger vores procedurer, rutiner og roller i tilfælde af en katastrofe. Medarbejdere trænes i beredskabet flere gange årligt.

For at sikre vores tekniske infrastruktur og sprede risikoen ved kritiske nedbrud bruger vi flere uafhængige datacenterleverandører. Vi opbevarer altid mindst én kopi af backupdata i et datacenter, hvor vi ikke har produktionsdata.

Vi har et omfattende compliance-program, som sikrer, at vi efterlever vedtagne standarder, interne politikker og relevant lovgivningen på området, med det formål at understøtte og sikre din forretning

ISO 27001 er en international standard for håndtering af informationssikkerhed. Flere af vores konkurrenter påstår, at de følger standarden, men er ikke certificerede. Vi har været certificeret siden marts 2015.

Certificeringen skal fornyes én gang om året og revideres af både en intern og ekstern auditør.

ISAE 3402 Type 2 beskriver, hvordan vi sikrer de ydelser, som vi leverer til vores kunder, og indeholder en uafhængig revisors konklusion på, om beskrivelsen af vores kontroller er retvisende, hensigtsmæssigt udformet, og om kontrollerne har fungeret effektivt i hele erklæringsperioden.

Vores betalingskortmiljø har den højeste PCI DSS level 1-certificering, som årligt fornyes efter de strenge krav i PCI DSSstandarden fra bl.a. Visa og Mastercard.

Vi udfører regelmæssigt penetration tests mod kritiske komponenter i vores infrastruktur for at se, hvordan vores systemer forsvarer sig mod eksterne trusler. Kunder kan også udføre penetration tests mod egne systemer efter forudgående aftale med os

Vores datacentre er state-of-the-art og placeret i Danmark. Du kan derfor være sikker på, at dine data bliver inden for landets grænser. Vores datacenterleverandør er ansvarlig for de fysiske rammer som fx strøm, køl, brandslukning og adgangskontrol, og vi fører skarp kontrol med, at vores underleverandører til en hver tid efterlever de gældende sikkerhedsregler på området.

Vores netværk er segmentet, så kunder er beskyttet mod hinanden og mod trusler, der bevæger sig på tværs i netværket. Next Generation firewalls begrænser angreb mod kundernes miljøer, og DDoS-beskyttelse begrænser den påvirkning, som evt. angreb måtte have på serverne. Avanceret netværksinspektion opfanger mønstre og angrebsforsøg fra kendte, ondsindede ip-adresser og alarmerer vores driftsafdeling ved behov.

Vi tildeler kun rettigheder til de medarbejdere, der har brug for dem, og vurderer dem løbende. Kun særligt privilegerede medarbejdere har adgang til at administrere interne systemer.

Vi overvåger vores infrastruktur og relevante services døgnet rundt. Alle afvigelser registreres i vores incident management-system. Som supplement til overvågningen har vi tilknyttet en 24/7-vagtordning.

Vi logger alle adgange til management- og kundemiljøer. På den måde sikrer vi integritet og sporbarhed og kan sammenkøre hændelser. Vores centrale logplatform sikrer, at vi hurtigt kan korrelere logs fra mange kilder.

Vi udfører backup ud fra den indgåede SLA. Backupdata spejles altid mellem to fysisk uafhængige lokationer, så der altid er en tilgængelig kopi i tilfælde af et kritisk nedbrud.

Beredskab handler om at være forberedt på hændelser, som kan have kritisk eller katastrofal påvirkning på driften. Vi har derfor beredskabsplaner som fastlægger vores procedurer, rutiner og roller i tilfælde af en katastrofe. Medarbejdere trænes i beredskabet flere gange årligt.

For at sikre vores tekniske infrastruktur og sprede risikoen ved kritiske nedbrud bruger vi flere uafhængige datacenterleverandører. Vi opbevarer altid mindst én kopi af backupdata i et datacenter, hvor vi ikke har produktionsdata.

Vi har et omfattende compliance-program, som sikrer, at vi efterlever vedtagne standarder, interne politikker og relevant lovgivningen på området, med det formål at understøtte og sikre din forretning

ISO 27001 er en international standard for håndtering af informationssikkerhed. Flere af vores konkurrenter påstår, at de følger standarden, men er ikke certificerede. Vi har været certificeret siden marts 2015.

Certificeringen skal fornyes én gang om året og revideres af både en intern og ekstern auditør.

ISAE 3402 Type 2 beskriver, hvordan vi sikrer de ydelser, som vi leverer til vores kunder, og indeholder en uafhængig revisors konklusion på, om beskrivelsen af vores kontroller er retvisende, hensigtsmæssigt udformet, og om kontrollerne har fungeret effektivt i hele erklæringsperioden.

Vores betalingskortmiljø har den højeste PCI DSS level 1-certificering, som årligt fornyes efter de strenge krav i PCI DSSstandarden fra bl.a. Visa og Mastercard.

Vi udfører regelmæssigt penetration tests mod kritiske komponenter i vores infrastruktur for at se, hvordan vores systemer forsvarer sig mod eksterne trusler. Kunder kan også udføre penetration tests mod egne systemer efter forudgående aftale med os

Har du brug for en databehandler aftale med os?

Du kan have brug for en databehandleraftale, hvis Uptime indsamler, behandler eller opbevarer personoplysninger på vegne af dig eller din virksomhed. En databehandleraftale definer ansvarsfordelingen og sikrer at personoplysninger behandles sikkert og i overensstemmelse med lovgivningen.