Din persondata er vigtig for os, og har høj prioritet hvad angår sikkerhed. Uptime indsamler og behandler kun persondataoplysninger, som er nødvendige for at kunne opretholde de forpligtigelser vi har overfor dig som nuværende eller kommende kunde, dvs. levering af tjenesteydelser, support og produkter til højeste serviceniveau.
Dine data vil generelt blive anvendt til at vedligeholde kunderelationen i form af fakturering og support. Her ud over, at opretholde en generel kontakt til dig i forbindelse med f.eks. tilbudsgivning og rådgivning, men også hvis der f.eks. er ændringer i lovgivningen som påvirker din hjemmeside, webhotel eller anden service vi udbyder.
Alle kan tilmelde sig vores nyhedsbrev; her kræves kun din e-mail adresse, men navn og firmanavn kan valgfrit tilføjes for at gøre nyhedsbrevet mere personligt. Nyhedsbrevet anvendes udelukkende til udsendelse af tilbud og nyheder vedrørende Uptime og Uptimes produkter. Til-og afmelding er frivilligt, og håndteres af dig som bruger. Du kan altid afmelde dig ved at bruge linket i bunden af de nyhedsbreve du modtager fra os.
Når du besøger vores hjemmeside indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Læs mere om hvilke personoplysninger vi indsamler via cookies her Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine præferencer her.
Oplysningerne indsamles hovedsagelig direkte fra dig ved personlig kontakt og/eller udfyldelse af formular. Enkelte opslag kan forekomme i f.eks. CVR-registeret eller et af de eksisterende offentlige personregistre (krak, de gule sider, m.m.).
Følgende personoplysninger indsamles altid, når du oprettes som kunde hos Uptime eller henvender dig i forbindelse med tilbud og/eller rådgivning:
Følgende oplysninger indsamles yderligere, hvis du oprettes som offentlig institution eller erhvervskunde:
Følgende oplysninger kan i nogen tilfælde være nødvendige at indsamle, alt efter produkt(er) eller serviceydelse(r):
Behandling af din data er baseret på dit samtykke jf GDPR, art. 6(1)(a)-(b)
Alle personoplysninger bliver behandlet fortroligt, og videregives kun til andre hvis loven tillader eller kræver det.
Vi anvender eksterne leverandører som gør det muligt for os, at kunne levere produkter og tjenesteydelser bedst muligt til dig; eksempelvis bogføringsprogrammet E-conomic. Disse leverandører fungerer som databehandlere for Uptime, og behandler i visse tilfælde dine personoplysninger. Vi har indgået databehandleraftaler med leverandørerne, og de handler kun ud fra vores instrukser.
Al data opbevares sikkert og fortroligt. Vi sørger for løbende at slette dine personoplysninger når de ikke længere er relevante for de formål, vi har indsamlet dem til, medmindre loven kræver andet, som f.eks. bogføringsloven.
Har du indgået en aftale med Uptime, hvor vi fungerer som databehandler for dig, har du brug for at indgå en såkaldt databehandleraftale med os. Uptime ændrer ikke i databehandleraftalen. Har du brug for ændringer eller tilpasninger, bedes du kontakte os på mail: privacy@uptime.dk. Dette kan f.eks. være, hvis du har services eller ydelser kørende hos os der ikke er dækket af databehandleraftalen jævnfør appendiks 1.
Når du indleverer eller sender en ansøgning til Uptime, giver du dit skriftlige samtykke til, at vi må behandle dine personoplysninger jf. følgende vilkår:
Uptime
Vestergade 165C, 2. sal
5700 Svendborg
Cvr. 30527461
Personoplysninger kategoriseres i to kategorier, almindelige personoplysninger og følsomme personoplysninger:
Almindelige personoplysninger: Personnavn, adresse, e-mail, billede, oplysninger om strafbare forhold, ægteskabelig status, fritidsaktiviteter og andre rent private forhold på nær følsomme personoplysninger
Følsomme personoplysninger: Er racemæssig eller etnisk baggrund, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning, fagforeningsmæssige tilhørsforhold, oplysninger om helbredsmæssige eller seksuelle forhold, behandling af generiske eller biometriske data med henblik på unik identifikation.
Når vi modtager din ansøgning, behandler vi kun de oplysninger du selv har anført i ansøgningen inkl. medsendte dokumenter, det kan være både almindelige og følsomme personoplysninger. Formålet er at vurdere om du er kvalificeret til et job eller praktikplads hos Uptime.
Hvis vi er i personlig kontakt med dig, f.eks. pr. telefon eller ved jobsamtale, vil vi i sagens natur modtage flere oplysninger om dig. Der kan endvidere være tilfælde hvor vi på din opfordring, kontakter tidligere arbejdsgivere eller samarbejdspartnere for at få dine referencer. Oplysninger opsamlet på baggrund heraf vil blive noteret og gemt til brug i et evt. ansættelsesforløb.
Vi anvender databeskyttelsesforordningens artikel 6, punkt 1, a og b, som hjemmel, da der er tale om personoplysninger, som du selv har oplyst os med henblik på at blive ansat hos Uptime.
I enkelte tilfælde vil vi søge yderligere informationer om dig på f.eks. på de sociale medier (LinkedIn, Facebook mv.) Dette gør vi for bedre at kunne vurdere om du har den profil vi leder efter.
Vi deler ikke dine personlige oplysninger med uautoriserede parter. Du accepterer dog, at de deles inden for Uptime og opbevares på Uptimes servere. Hvis du har ansøgt en stilling via IT-jobbank eller en anden rekrutteringsplatform, accepterer du at dine personlige data behandles og opbevares af dem, hvilket kan indebære overførsel og opbevaring uden for EU og USA. Vi henviser til deres persondatapolitik.
Det kan være nødvendigt forud for etablering af et ansættelsesforhold eller praktikplads, at vi deler dine oplysninger med offentlige myndigheder som Jobformidlingen eller lignende.
Er din ansøgning om job eller praktikplads hos Uptime ikke mundet ud i et ansættelsesforhold, gemmer vi din ansøgning og personlige oplysninger i max 9 måneder fra modtagelsen. Derefter vil de automatisk blive slettet. Har vi behov for at gemme dem i længere tid, vil vi kontakte dig for dit samtykke.
Hvis du bliver ansat, gemmer vi de oplysninger, som har været en del af rekrutteringsprocessen, i din personalemappe.
Du kan til en hver tid tilbagekalde dette samtykke som du frivilligt har givet Uptime. Endvidere har du altid følgende rettigheder:
Du kan læse mere om dine rettigheder på www.datatilsynet.dk
Ønsker du at gøre brug af en eller flere af ovenstående rettigheder, kan du kontakte os på følgende mail: privacy@uptime.dk
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet
Datatilsynet
Borgergade 28, 5., 1300 København K
+45 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk
Du kan til en hver tid tilbagekalde dette samtykke som du frivilligt har givet Uptime. Endvidere har du altid følgende rettigheder:
Ønsker du at gøre brug af en eller flere af ovenstående rettigheder, kan du kontakte os på følgende mail: privacy@uptime.dk
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K
+45 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk
Sidst opdateret august 2020.
Data Processing Agreement for the processing of personal data. This Data Processing Agreement (the Agreement) is an addendum to the contract concluded for the provision of services between the client (Controller) and Uptime-IT ApS (Processor).
Kontakt